- Hjem
- Hvem er vi
- Hvad tilbyder vi
Før du starter up
Virksomhedsrådgivning
- Priser
- Artikler
- Kontakt os
Vi tilbyder en bred vifte af økonomiske virksomhedstjenester
Vi hjælper dig med at sælge din virksomhed professionelt og effektivt. Vi yder kompetent rådgivning og erfaring til at håndtere alle aspekter ved virksomhedsoverdragelse, herunder generationsskifte, værdiansættelse og strategisk virksomhedskøb.
Ved hjælp af vores ekspertise og omfattende netværk introducerer vi kvalificerede købere, der matcher dine ønsker og behov, men vi kan naturligvis ikke garantere at finde en sælger til din virksomhed.
Vi håndterer hele salgsprocessen i tæt samarbejde med sælger, fra det indledende overblik og markedsføring af virksomheden til kontraktforhandlinger og afslutning af transaktionen.
Virksomhedshandel er processen med at købe, bytte eller sælge en eksisterende virksomhed. Det kan involvere både overdragelse af ejerskab, generationsskifte eller etablering af et nyt aktieselskab. Det kræver ofte professionel rådgivning, værdiansættelse og due diligence for at sikre, at processen ikke går glat. I den proces kan man også få hjælp til at strukturere handlen og dermed mindske risikoen og opnå bedst mulige resultater.
Hos Mazift kan vi hjælpe dig med alle former for virksomhedshandler, lige fra generationsskifte til værdiansættelse af virksomheden. Vi kan guide dig igennem processen med et virksomhedskøb, herunder udførelse af due diligence for at sikre, at du får mest muligt ud af handlen. Vi hjælper også med at strukturere ejerskabet af din virksomhed gennem vores rådgivningstjeneste.
Vi arbejder med erhvervsadvokater og ejendomsmæglere så det rent formelle og juridiske er i orden.
Går du med tanker om at sælge din virksomhed?
Det er en stor beslutning at sælge sin virksomhed og det kræver mange personlige og økonomiske overvejelser frem til at beslutningen tages og ikke mindst, i selve salgsfasen, hvor de involverede parter som typisk er banken, køberen, advokaten, revisoren og ejendomshandleren skal orkestreres så forløbet følger den planlagte salgsfase.
Det er derfor en god ide at have en din personlige virksomhedsmægler, som du er på hold med dig, når tingene skal gøres klart og sikre, at du får det bedst mulige ud af sælgerprocessen og ikke bliver kørt over af mere erfarne spillere.
Kontakt os i dag, for at få mere at vide om, hvordan vi kan hjælpe dig med at sælge din virksomhed effektivt og professionelt. Vi hjælper dig med alt fra at strukturere processen til due diligence og ejerskab.
Nøglen til en succesfuld virksomhedshandel er at have et grundigt overblik over processen og sikre, at alle nødvendige elementer er afdækket og gennemført. Dette indebærer at få styr på generationsskiftet, få rådgivning og værdiansættelse, udføre due diligence og strukturere ejerskabet. Fokus på disse områder vil hjælpe dig med at analysere markedet, forhindre juridiske konflikter og forbedre forhandlerne for alle parter involveret.
Vores netværk af advokater, revisorer m.fl. stiller vi naturligvis til rådighed i forbindelse med salget. Foruden selve salgsprocessen er der også det rent skattemæssige der skal tages hensyn til, og her er det vigtigt at en revisor med speciale i skat ved salg af virksomheder, er med fra starten af forløbet.
Skal din søn eller datter til at tage over for dig? Når et generationsskifte står for døren, er det vigtigt at overveje hvilke muligheder der er for salg af virksomheden. Det er ofte et omfattende arbejde at udarbejde en konkret plan for generationsskiftet, derfor er det vigtigt at man har en virksomhedsrådgiver tilknyttet, som kan hjælpe med hele processen fra start til slut.
Det er ikke så let at sælge som man tror….
Vi oplever i mange tilfælde at en kunde ringer og meddeler at nu er han/hun klar til at sælge sin virksomhed, nu skal det være så lad os komme i gang.
Men det at sælge en virksomhed er ikke en nem beslutning man tager over en weekend, det kræver mental forberedelse og det at “andre” skal videreføre ens virksomhed på en helt anden måde end den måde man selv har drevet virksomheden på, kunderne man oftest har kendt igennem mange år, det samme gælder leverandørerne og ikke mindst det personale man har haft og som man har lært at kende.
Alle ovennævnte tanker skal man gøre sig inden man går i gang med en salgsproces, om det er et generationsskifte til familie eller til en fremmed, så er det en stor beslutning og man skal give sig selv god tid til at tænke det hele igennem flere gange.
Derfor ved vi også at nogle pludselig fortryder processen og stopper hele processen. Det har vi stor forståelse for og sker det, så finder vi en økonomisk løsning herpå for det arbejde vi i Mazift har udført. Dette beløb står i kontrakten vi indgår ved samarbejdets start, så du kender det på forhånd.
Mazift Consulting ApS har rådgivet Startups samt SMV-virksomheder siden 2005
Mazift Consulting ApS
Abildvej 8C
4180 Sorø
CVR-Nummer: 31 08 80 46
(et firma i MMKH Holding ApS gruppen)
© 2024 Mazift Consulting ApS